Dessa sidor är till för Svensk Gastroentreologisk Förenings medlemmar och riktar sig endast till hälso- och sjukvårdspersonal
Annonsera i våra kanaler!
Vill du vara med och synas mot våra medlemmar? Hos oss finns det möjlighet att annonsera här på hemsidan, i vårt elektroniska nyhetsbrev samt i vår medlemstidning Gastrokuriren.
Alla frågor som rör annonsering hanteras av Mediahuset – kontakta dem här eller via nedan formulär för vidare dialog.
Annonsera på hemsidan
På svenskgastro.se har vi cirka 1 000 besökare i veckan vilket utan konkurrens gör oss till Sveriges enskilt största hubb för Hälso- & sjukvårdspersonal med intresse för Gastroenterologi. Här finns det möjlighet att annonsera med banner i högerspalten på startsidan och på valda undersidor. Formatet är GIF-animering och storlekarna som vi kan erbjuda är 240×240, 240×340 respektive 240×500 pixlar.
Det går även att annonsera i separat sektion för platsannonser.
Annonsera i tidningen
Vår medlemstidning Gastrokuriren skickas, förutom till våra medlemmar, även ut till andra föreningar inom samma område såsom Sveriges Yngre Gastroenterologer (SYG), Svensk Förening för Endoskopi och Gastroenterologi Personal (SEGP), Föreningen för Sjuksköterskor inom Gastroenterologi i Sverige (FSGS), Svensk förening för kolorektal kirurgi (SFKRK) samt Svenska föreningen för pediatrisk gastroenterologi, hepatologi och nutrition (SPGHN). Vi når därmed lite drygt 2 400 gastrointresserade läsare i Sverige.
Tidningen ges ut fem gånger per år och kan även läsas online på etidning.svenskgastroenterologi.se och i tillhörande app (Google play, App Store). Som annonsör i den printade upplagan är man alltid med i det senaste numret av tidningen även online (äldre nummer rensas från annonser löpande).
Utgivningsplan, annonsformat och andra vanliga frågor hittar du svar på lite längre ned på denna sida.
Annonsera i nyhetsbrevet
I samband med utgivningen av respektive nummer av tidningen skickar vi även ut ett elektroniskt nyhetsbrev till våra medlemmar med lite uppdateringar från tidningen. Dessa mail når ut till ca 1 200 mottagare och har en genomsnittlig öppningsfrekvens på ungefär 45% (att jämföra med branschstandard för nyhetsbrev på 10 – 15%). Här finns det möjlighet att annonsera med GIF-animerad banner, antingen 240×240 pixlar eller 550×180 (i toppen och botten).
Nyhetsbrevet genererar generellt fler klick än motsvarande banners på hemsidan, så det lämpar sig väl att till exempel göra reklam för en kommande aktivitet eller liknande.
Gastrokuriren – vanliga frågor och svar
Hur ser utgivningsplanen ut 2024?
Du hittar alla viktiga datum för respektive nummer i nedan tabell – men om du vill kan du även prenumerera på vår utgivningskalender för att till exempel möjliggöra automatiska påminnelser inför respektive deadline! Klicka här för Google Calendar-format och här för iCal-format.
Nr | Materialdag | Utgivningsdag |
1 | 2 februari | 11 mars |
2 | 15 mars | 22 april |
3 | 23 maj | 28 juni |
4 | 2 september | 7 oktober |
5 | 1 november | 9 december |
Det elektroniska nyhetsbrevet kommer ut i samband med respektive utgivning av tidningen och material måste vara oss tillhanda senast 7 dagar innan utskick.
Vilket format gäller för min annons?
-
Helsida inlaga, 4-färg, 210 x 297 mm + 3 mm utfall
-
Uppslag, 4-färg, 420 x 297 mm + 3 mm utfall
-
Omslag 2 & 3, 4-färg, 210 x 297 mm + 3 mm utfall
-
Omslag 4, 4-färg, (pga plats för inkjet-adressering) 210 x 262 mm + 3 mm utfall
-
Halvsida, 4-färg, Liggande: 180 x 132 mm | Stående: 87,5 x 248 mm
Vilken färgprofil ska jag använda för min annons?
Tidningen trycks med profilen PSOcoated_v3_FOGRA51.icc (klicka på länken för att ladda ned profilen som zip-fil)
Vart levererar jag materialet?
Vi tar tacksamt emot ert material som högupplöst pdf via mail till: peo@mediahuset.se med kopia till: kristoffer@mediahuset.se och olle@mediahuset.se
Kontakta oss för mer information!
Har du frågor angående annonsering? Kontakta oss för vidare diskussion!